čtvrtek 18. prosince 2014

 Pajk Cup 2014


V sobotu 13. prosince jsme s Peťou Tef. a Banánem vyrazili na Hanou, do Olomouce na bouldrové závody Pajk Cup 2014. Předem jsem na facebooku zkontrolovala, jak bouldrovka vypadá a připravila se spíš na pořádný underground. Dokladem toho je jeden profil udělaný čistě z pneumatik.


Stěna psychedelického rozměru. A ta dynamika, když člověk zabral do chytu! Závody se naštěstí tomuto profilu vyhnuly.

Kluci stavěči si pro nás připravili 21 bouldrů v kategoriích zelená (nejlehčí), modrá (střední) a červená (těžké). Bouldry byly nápadité, lezci museli prokázat jak sílu, tak techniku, jak silné prsty v lištách, v oblinách, tak ohebné kyčle v bouldristických patičkách.

S Peťou si vždycky ráda zazávodím, je potřeba zabrat, není to jednoduché, ale zároveň se naše soupeření nese v pozitivním duchu. Jasně, chci ji porazit a ona mě, ale zároveň si vzájemně fandíme. Doufala jsem, že dorazí aspoň šest, osm nebo deset holek. Na událost jich bylo registrováno docela dost. Nakonec se nás sešly čtyři holky a kluků bylo čtrnáct.
Lidí bylo s ohledem na kapacitu bouldrovky tak akorát, nebylo prázdno a ani jsme si nepadali na hlavu


Zelený boulder č. 8 byla krásná technická záležitost, leč mě nesouzená

Zato Peťa jej vydrtila ve třetím!

Zato Peťa jej vydrtila ve třetím!

Zdvihy z takřka horizontální pozice, moje extra silná stránka, jaja, boulder č. 16 [nou top]

Boulder č. 6, oblinkový traverz, tak krásný, že jsem si jej dala šestkrát! Holkám se taky moc líbil. Mimochodem ty chyty jsou popískované a pomačkané hliníkové misky.

Pěkná jedenáctka po strukturách a řezkách
Boulder č. 3 v kategorii zelená, dlouhý traverz opět po našich oblíbených „miskách“. S Peťou jsme v něm nechaly desítky pokusů.




Holomóčáci a Hanáci jsou národ usměvavý a přátelský. Tento chlapec měl neustále stejný výraz ve tváři :-)
Holomóčáci a Hanáci jsou národ usměvavý a přátelský. Tento chlapec měl neustále stejný výraz ve tváři :-)
Banán furt jen pózoval a vůbec nelezl
Banán furt jen pózoval a vůbec nelezl
Úderné brněnské trio

Relativně rychle jsem vylezla osm bouldrů v prvním pokuse a potom začal boj. V osmičce jsem padala z předposledního chytu poté, co jsem vymyslela technický začátek. Peťa osmičku dává ve třetím pokusu. V šestce jsem zcela zbytečně strávila drahnou chvíli, Peťa se v ní prošla, flash. Peťa oproti tomu zápasila v bouldru č. 15, krásná záležitost po řezkách, která mi sedla a dala jsem ji na první pokus. Boulder č. 10 se mi moc líbil, „bouldrovej boulder“ po oblinách, kde bylo potřeba nasednout na patu (love it), pořádně se na ní usádlit a jen tak na dotek „chytit“ topovej chyt, kterej nebral nikde. To je můj styl, víc takovejch bouldrů :-) Už když jsem seděla nahoře a snažila se topovat mi hlavou bleskla myšlenka, že jestli něco není Peti styl, tak je to přesně tohle. No a potom jsme obě dvě strávily asi tak milion hodin a pokusů v „lehkém“, zeleném bouldru č. 3. Na začátku závodů mi přišel těžký, pak jsem se rozlezla a vrátila. Dva pokusy byly luxusní, ale pak už to šlo strmě dolů a pokusy byly horší a horší. Zatracená vytrvalost.

Lezlo se od 15 do 20 hod, jen největší drtiči však vydrželi celou dobu. S Peťou jsme po třech hodinách, kdy jsem necítila ruce a pokusy v projektech už byly horší a horší, laktát nešlo za boha vyklepat z předloktí, dohodly, že přestaneme lézt obě a uvidíme, na co to bude v celkovém pořadí stačit.

Já věděla, že Peťa nedala jeden modrý boulder („bouldrovou“ desítku), který jsem já topovala. Na druhou stranu já jsem zase nedala osmičku, kterou Peťa vybombila třetím pokusem. Takže jsem čekala, že se rozřadíme na pokusy. O to překvapivější bylo, když jsme zjistily, že máme obě devět topů na čtrnáct pokusů. Už jsme začaly dumat, jestli si budeme dělit první místo, nebo nás čeká mučivé superfinále, ve kterém se rozřadíme. Naštěstí však bylo k dispozici ještě třetí kritérium a to počet bodů. A protože můj modrý boulder č. 10 byl za dva body, zatímco Peti zelený boulder č. 8 byl za jeden bod, tak se mi letošní Pajk Cup podařilo vyhrát rozdílem jediného bodu! Měla jsem velkou radost!! Samozřejmě bych raději vyhrála větším rozdílem, ale nevadí, hlavně, že je vítězství doma!

Kluci stavěči odvedli skvělou práci bouldry byly nápadité, zábavné a myslím, že všichni si moc dobře zalezli.

Vyhlášení se ujal pan prezident Pajk, který dlouho neřečnil, a už jsme s holkama stály na pódiu s luxusníma cenama v rukou. Druhá byla o fous Peťa, třetí Nikol. V klucích zazářil hlavně Banán, který dal všechny bouldry a zaslouženě bral první místo.
Co prezident, král! Pajk
Vítězky
Vítězové


Výsledky


Celkové hodnocení:

1) Pajk Cup 2014 dokazuje, že aby byly závody úspěšné, není nutným předpokladem moderní stěna s novými chyty, ale kvalitní stavěči, kteří si dají s vymýšleními bouldrů čas a práci
2) Přátelské prostředí, atmosféra podporující přelezy toto ještě umocňuje, Hanáci jsou holt fajn
3) Krásné ceny jsou pak již pouze pomyslnou třešničkou na dortu, já osobně jsem obecněráda i za obyčejný diplom, nicméně když se pak organizátoři vytasí s peněžní odměnou a lezeckýma dárkama, má člověk radost ještě větší
4) Škoda, že u holek nedorazilo víc závodnic
5) Jediné, co bych osobně udělala jinak je délka závodů, myslím, že tři hodiny by byly až až ;-)

Díky Pajkovi a jeho týmu za moc podařené závody a nejen protože jsem si v Olomouci nechala flašku na pití, tak doufám, že se zase na nějakých místních závodech potkáme!

Eliška



PS: Na závodech jsem nechala oranžovou láhev na pití, kdybyste někdo byli v Pajklandu a měli potom cestu do Brna, tak mi ji vemte prosíííím :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat