středa 29. dubna 2015

Petrohradské padání 2015



text: Kačka Zímová
foto: Kuba Frič (www.fricphoto.cz)
doplněno o dojmy Evči Uvízlové

Letos to bylo už po páté, co jsem se rozhodla vyrazit na Padání. Trochu jsem pochybovala, jestli se mi zase chce stát fronty na bouldry a sdílet les s dalšíma stovkama lezců (při lezení mám ráda svůj klid a prostor), ale vyhrané bouldermatky z předchozích dvou ročníků byly dostatečnou motivací J
V pátek se oproti jiným ročníkům začínalo až v 15 hod. Než jsme s Honzou dorazili do Žihle, zaregistrovali se a došli k bouldrům, bylo asi půl pátý. Rozlezli jsme se v 6A traverzu na Vogona, zkusili pár bouldrů na Marvinovi a Srdci ze zlata a byla tma. Né, páteční lezení bylo prostě super a strašně rychle to utíkalo. Na Žihli až nezvykle hodně chytů – většinou nějaký malý ostrý lišty, takže aspoň všechny bouldry nebyly na jedno brdo…

Vítězka květinka Evča a její pozorný chytač :-) [foto: Kuba Frič (www.fricphoto.cz)]

Hned na úvod se mi povedly dvě 6C. Jedno mě trochu potrápilo na nástupu a druhý jsem dala víceméně na OS, protože jsem si ani pořádně neprohlídla směr. Pořádně zabrat do lišt a věřit nohám ve výlezu – taková místní klasika. Honza zkoušel i SD nástup za 7B, zaklínil do vodorovný spáry levý koleno a pravej kotník (?!) a dal to jak nic. Já mám svý klouby ráda, tak jsem šla radši o kousek dál.
Vyhlídla jsem si 7Bejdo na Marvinovi a šla si pod to sednout. Podporu mi dělala Kikuš, která podle jejích slov “byla svědkem té náhody“, když se mi povedlo to tam poslat hnedka na první. (pozn.: Myslím, že se ten boulder jmenoval Náhodka nebo tak nějak. Opět špatný nástupový chyty, nízko nad zemí a k nim ještě horší stup, šáhnutí do lišty a ze špatný nohy ještě pokračovat do oblin ve výlezu.)
Pak jsem se připojila k Rosťovi na vedlejším bouldru, protože se mi líbilo, jakou leze ladičku. Po chvilce jsem zjistila, že jsem nějakým nedopatřením nalezla do 8A.. Dalo se v tom celkem hejbat (dobrá pohyblivost v kyčlích výhodou), ale na ten poslední krok by to asi chtělo lepší tření a o něco víc síly. Mno, třeba se sem v zimě vrátím ;-)

Honza Zíma v 7C+ na Vogona [foto: Kuba Frič (www.fricphoto.cz)]
Do večera jsme pak střídavě bouchali 7C a 7C+ na Vogona, plus pár pokusů v 7B+/C na Srdce ze zlata, jenže v mým podání už to žádná hitparáda nebyla. Po setmění, kdy já už skoro usínala ve stoje, se lezlo na osvícených kamenech. Večer jsme dali u auta trochu vínka a šli spát.

Rosťa v “madlovačce“ za 7B+ (7C SD) na Srdce ze zlata. (Jeden z mnoha mnou obléhaných bouldrů..)[foto: Kuba Frič (www.fricphoto.cz)]

Ráno pochopitelně všechno bolelo a kůže nebylo nazbyt. Trochu jsme si s Honzou přivstali (oproti normálnímu pracovnímu dni jsme si pospali) a těsně před sedmou opouštěli areál Sklárny, abychom stihli ranní podmínku na Vogonských oblinách. Po prvním nálezu mi bylo hnedka jasný, že se oproti včerejšku nic nezměnilo a pokusy na tomhle kameni budou jedna (Vogonská) báseň.
Po urputném boji, plazení a rozdírání kotníku mě pustilo ještě jedno 7B Nepropadejte panice! V sobotu jsem pak dala ještě jedno 7A a lehčí 7A+. Po poledni mi bylo jasný, že už nic nepředvedu, tak jsem začala sbírat bouldry na kvantitu, kdyby to náhodou vyšlo i na sběrače. Nakonec to dalo něco přes padesát kousků, což byl na vítězných 80 ještě docela rozdíl.

Nepropadejte panice! 7B – Když potřebujete dostat zadek přes hranu, je důležitý mít správnýho parťáka :-D [foto: Kuba Frič (www.fricphoto.cz)]

Nepropadejte panice! 7B – jiný úhel pohledu [foto: Kuba Frič (www.fricphoto.cz)]

 Počet zkoušených bouldrů výrazně převyšoval počet bouldrů vylezených, takže jsem se s myšlenkou na pěkné umístění rozloučila.Celkově jsem ale měla z lezení super pocit, protože jsem zkoušela hodně těžkých bouldrů a ve většině byla schopná se nějak hejbat. K mýmu překvapení to stačilo na 2.místo, takže nakonec i velká radost :) Evče se povedlo vylézt 7B+ a bylo z toho vítězství – květinky jedou! :-D
+ počasí, atmosféra, nasvícení bouldrů, piksla mága k registraci, kvalita bouldrů, průvodce, názvy bouldrů (pro fanoušky Stopařova průvodce)
- dlouhý přístup do oblasti, došlo pivo nebo na něj byla půlhodinová fronta, začátek akce až v pátek odpoledne
PS – Je úterý, 3.den po Padání, a puchejře na dlaních naštěstí už splaskly, ale pořád mám na bříškách maliny. Doufám, že se to všechno do Melloblocca zahojí.. že by byl na obzoru další report? ;-)


A ještě jsme vyzvídaly, jaké dojmy z akce si odvezla letošní vítězka, květinka z Brna, Evča Uvízlová:
Moje dojmy z padání: Úžasná akce! Pro mě první účast na Padání a vůbec první výjezd na Petrohrad. Nová oblast mi hodně seděla: malé chyty a silové kroky. Docela mě překvapilo, jak rychle si člověk proleze díry do všech prstů. Vůbec jsem nečekala, že se dá za jeden den vylézt tolik bouldrů a ještě se u toho starat o dítě.Jinak velká poklona Markétě Žakové za 80 vylezených bouldrů, já jsem byla zničena po svých 8... Nakonec se mi podařilo vylézt můj první 7B+ boulder (Saturn, sektor Kosmos), který mi vyloženě seděl: zved a průtlak z bočáku a vysoké nohy do obliny a přes listu na vrchol. Celkově hodnotím výjezd jako úspěšný a musím moc poděkovat klukům za parádní závod a velká poklona za ten obrovsky kus práce na kamenech.


Nádherné fotky z Padání 2015 od Kuby Friče najdete ZDE 




Žádné komentáře:

Okomentovat